Forum Internetowego Marketingu
Podstawy optymalizacji strony - Wersja do druku

+- Forum Internetowego Marketingu (http://netmarking.pl)
+-- Dział: SEO - Pozycjonowanie (http://netmarking.pl/forum-1.html)
+--- Dział: Optymalizacja (http://netmarking.pl/forum-2.html)
+--- Wątek: Podstawy optymalizacji strony (/thread-8.html)



Podstawy optymalizacji strony - Ptaq - 12-15-2012

Optymalizacja strony jest bardzo szerokim zagadnieniem i nie sposób ją opisać w jednym temacie. Główne zmienne jakie występują - to budowa strony (CMC/skrypt sklepu) oraz frazy na które chcemy stronę pozycjonować. Każdy z nas będzie mieć inne frazy i różne skrypty strony. Tak więc nie da się napisać uniwersalnej "regułki" jak zooptymalizować poprawnie serwis. Ale postaram się wymienić najważniejsze elementy jakie należy w (prawie) każdym przypadku spełnić by nie utrudniać (uniemożliwiać) sobie właściwego procesu pozycjonowania.

1. Najważniejszym elementem strony jest TITLE - to ono powinno zawierać pozycjonowaną frazę / frazy. Z doświadczenia napiszę - że nie należy "upychać" fraz bardzo dużo na stronie głównej tylko stworzyć odpowiednie podstrony zawierające tytuł pozostałych pozycjonowanych fraz. Idealnym rozwiązaniem jest by każda pozycjonowana fraza miała swoją podstronę - która będzie posiadała tą frazę w TITLE... oraz oczywiście by sama treść strony odpowiadała tematowi. Jeżeli decydujemy się na dodanie kilku fraz do tytułu - należy pamiętać, iż te co są bliżej poczatku (od lewej) mają większy uznanie dla google.

2. Jak już było poruszone w pkt. pierwszym należy mieć różne tytuły dla każdej podstrony, należy unikać rozwiązań w których ten sam tytuł powtarza się na każdej podstronie.

3. Dobry content - czyli treść strony powinna posiadać frazy które pozycjonujemy. Nie należy przesadzać z ich ilością ale 2-3 razy w treści będzie mile widziane a dodatkowo warto również używać tych fraz w różnych odmianach. Google doskonale rozpoznaje frazy w odmianach i uwzględnia to. A zbyt duża ilość danej frazy może wręcz negatywnie wpłynąć na pozycję strony w google.

4. Dobrym nawykiem jest w miarę możliwości dodawanie obrazków/zdjęć z atrybutem ALT="treść". Tam również możemy się pokusić o dodanie pozycjonowanej frazy.

5. Linkowanie wewnętrzne. Czyli warto by podstrony serwisu linkowały stronę główną przez pozycjonowane przez nas hasło. Należy unikać zatem by link prowadzący nazywał się "strona główna" / "home". Bo właśnie to słowo będzie przekazywało "moc" z podstron. Dobrym sposobem by wyglądało to sensownie jest użycie topu/logo które ma atrybut alt słowa pozycjonowanego (ale trzeba to robić z głową) i takie logo/top linkuje czyli odsyła nas z podstron na stronę główną.

6. Strona główna tylko pod jednym adresem. Należy wiedzieć, że dla wyszukiwarki http://www.domena.pl i domena.pl - to są dwa różne adresy. Jeżeli nie zrobimy przekierowania 301, w google będzie duplikat i może skończyć się to nawet poważnym spadkiem pozycji. Należy również zwrócić uwagę czy strona główna nie jest też wyświetlana pod adresami domena.pl/index.php i to samo z opcją www.

7. Unikalność treści - często zdarza się, że korzystamy z treści będących już w sieci. Jest to jeden z najpoważniejszych błędów który może wpłynąć na to, że google uzna "oryginał" za wartościową stronę. A nasz duplikat po prostu będzie zawsze w dalekiej odchłani - bo po co niby ma pokazywać google 2 razy to samo na kilku domenach. Podobne zagadnienie jak w pkt. 6 w obrębie jednej domeny.

8. Dobrze również stworzyć mapę strony jest ona pomocna przy indeksowaniu większych serwisów - np. sklepów.

9. Unikanie błędów takich jak np. ukrywanie tekstu w kolorze tła. W celu nasycenia słowami pozycjonowanymi. O ile nawet sam google tego oszustwa sam nie znajdzie - to wystarczy tylko "życzliwa" konkurencja które o tym doniesie i nasz serwis może pożegnać się z czołowymi pozycjami.

10. Dobrym zwyczajem jest aktualizowanie i dodawanie nowych treści.

11. Należy zadbać o stosunkowo małą ilość linków wychodzących. Takie linki mogą osłabiać domenę a w szczególności ich duża ilość.

Są tą podstawowe zagadnienia związane z optymalizacją. Bez poruszania szczegółów. Jest to naprawdę minimum o jakim musimy pamiętać ale jeżeli je wykonamy poprawnie nasza dalsza praca (czyt. linkowanie) będzie naprawdę dużo prostsze i zajmie mniej czasu. Także nigdy nie należy zapominać o optymalizowaniu serwisów.